Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Köptorg
  New Posts New Posts RSS Feed - ac/dc adapter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

ac/dc adapter

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ac/dc adapter
    Posted: 10-September-2019 at 19:36
Ac/dc adapter 14v 1.5A
Skulle haft 2st, nån som har över.https://www.batterigrossisten.com/laddare-motorola-gp340-mfl
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2019 at 19:44
Har ingen men. Den där laddaren var väldigt dyr. Jag skulle sökt efter en ny på ebay eller amazon.
Radios :Rtl Sdr V3, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio, Zodiac P 7000, Lafayette DC 24.

Antenner:
Rtl Sdr Dipol, Horisontellt 1/4 våg PR Dipol. (Används till min PL 660 Också på HF.)
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2019 at 20:22
Jag har kört dom där laddkopparna i bil med ciggpluggkabel. Det är standard plugg på dom så köp vadsomhelst som ger 12v och minst 1A.
Batterierna är väl 7,5v så det finns marginal för matningsspänningen kanske ned till 10v.

/DD
Back to Top
sarrow View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2019 at 22:02
Originally posted by Bagon19 Bagon19 wrote:

Har ingen men. Den där laddaren var väldigt dyr. Jag skulle sökt efter en ny på ebay eller amazon.

Länken va bara för att alla skulle se vad det var för laddare jag mena.
Back to Top
sarrow View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2019 at 22:04
Originally posted by Dr Doktor Dr Doktor wrote:

Jag har kört dom där laddkopparna i bil med ciggpluggkabel. Det är standard plugg på dom så köp vadsomhelst som ger 12v och minst 1A.
Batterierna är väl 7,5v så det finns marginal för matningsspänningen kanske ned till 10v.

/DD

Jaha så det måste inte va 14v och 1.5A. Då ska jag kolla för jag har nog 12v hemma, kör man med lägre volt kan man ha en adapter med högre Ampere då?
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-September-2019 at 08:06
Originally posted by sarrow sarrow wrote:

Originally posted by Bagon19 Bagon19 wrote:

Länken va bara för att alla skulle se vad det var för laddare jag mena.

👍
Radios :Rtl Sdr V3, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio, Zodiac P 7000, Lafayette DC 24.

Antenner:
Rtl Sdr Dipol, Horisontellt 1/4 våg PR Dipol. (Används till min PL 660 Också på HF.)
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-September-2019 at 12:29
Originally posted by sarrow sarrow wrote:

Originally posted by Dr Doktor Dr Doktor wrote:

/DD

Jaha så det måste inte va 14v och 1.5A. Då ska jag kolla för jag har nog 12v hemma, kör man med lägre volt kan man ha en adapter med högre Ampere då?

Det är en serieregulator som reglerar ström och laddspänning och laddströmmen sjunker lite ju lägre spänning man har till laddaren.
I bil är det ju ung 13,6v men kör du med 12,0v så funkar även det men laddningen tar lite längre tid eftersom laddströmmen är lägre.

Att ha mer ampere är för det mesta inte fel. Det är när man har för lite ampere som spänningen sjunker och grejor börjar fungera dåligt.

/DD
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down