Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Licensfri radio
  New Posts New Posts RSS Feed - 69 MHz i Gävle
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

69 MHz i Gävle

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote UBC220XLT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 69 MHz i Gävle
    Posted: 10-November-2019 at 19:40
Hejsan hejsan

Finns det någon i Gävle trakten som tjötar på 69 Mhz?
Har precis fått igång min station och det skulle vara kul att testa om radion fungerar som den ska.
Den som vill skicka selektivt anrop kan köra 58 100. :)
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-November-2019 at 00:30
Ha den på scan om det går.

Nyss hörde jag nån där på 69, K6 en sånt där kort knäpp kndition, plötslugt sa nån nåt en mening och jag hann inte låsa frekvensen.

Och då har jag ingen antenn för 69mhz, vilket knappast är en fördel, sen ok det var säkert från Stockholmstrakten, men vafasen det tycks kunna gå bättre ibland, jag blev förvånad då jag just läste ditt inlägg hehe.
Så lyssna på
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down