Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - 388.525 MHz
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

388.525 MHz

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote poc321 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 388.525 MHz
    Posted: 05-Mars-2018 at 18:43
Hej!

Någon som har en idé kring vad det kan vara för trafik som sänds på 388.525 MHz?

https://streamable.com/xhutm

Sökte här på forumet efter frekvensen men fick ingen träff samt google var inte mycket till hjälp, så jag tänkte att det ändå kunde vara värt att fråga.

Thx!

Edited by poc321 - 05-Mars-2018 at 18:44
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Mars-2018 at 19:28
Jag har också hört något sådant för en tid sedan på 386 mhz.Jag söker och leta fortfarande svar på vad detta kan vara för signal.
AR-DV1.
AR-DV10.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Mars-2018 at 22:26
Det är en typisk signallering för en fjärrkontrollerad utrustning.
När något status uppdateras så förs det över till den sidan där fjärroperatören sitter.
När det inte händer så mycket så är det en tomgångston som sänds.
Det kan t.ex. vara en fjärrstyrd vägbro, en elverkscentral osv.
380MHz bandet brukar användas för länksystem för punkt till punkt överföring som inte kräver stora datamängder.

/DD
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down